Економіка сьогодні: проблеми моделювання
Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.

Грущенко М. , магістр ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТОРГОВИХ МЕРЕЖ

2 користувачів

Перейти донизу

Грущенко М.  , магістр  ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»  ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТОРГОВИХ МЕРЕЖ Empty Грущенко М. , магістр ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТОРГОВИХ МЕРЕЖ

Повідомлення автор Admin Ср Лист 21, 2018 3:08 pm

М. Грущенко , магістр
ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
 
ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТОРГОВИХ МЕРЕЖ
 
Тенденцією розвитку сучасного світу є глобалізаційні процеси, які поширились на всі сфери суспільства. Найхарактернішою рисою сучасної торгівлі є розширення торгових мереж, які глобалізують процеси роздрібної торгівлі у країні. Це має прямий впливає на стан і перспективи розвитку національного торговельного підприємництва в будь-якій країні світу. В умовах мінливого конкурентного середовища всі економічні системи, зокрема, і роздрібна торгівля, повинні постійно удосконалювати свої стратегії, формати і типи розвитку, які б враховували вимоги споживачів щодо якісного надання послуг. У зв’язку з цим важливим питанням сьогодення є дослідження тенденцій та особливостей розвитку функціонування торгових мереж.
На основі проведеного аналізу літературних джерел визначено, що торгова мережа представляє собою основну структурну одиницю маркетингового каналу, яка забезпечує розвиток товарообігу не лише за умови наявності товарів і послуг, які відповідають попиту покупців за асортиментом, якістю й ціною, а і за рахунок наявності широко розгалуженої, сучасно обладнаної та з високим рівнем якості обслуговування покупців роздрібної торгової мережі.
У свою чергу, роздрібна торгівля – це сукупність видів підприємницької діяльності, пов’язаних із продажем товарів і послуг безпосередньо кінцевим споживачам і призначених для особистого або сімейного використання. Роздрібна торгівля – це товарообмінний процес, спрямований на задоволення потреб людей шляхом вільного продажу товарів і послуг, що являють для них цінність [1].
Мережеві форми організації бізнесу – це один із найбільш важливих і значних феноменів розвитку сучасної роздрібної торгівлі. Світовий і український досвід підтверджують, що об’єднання магазинів у єдину мережу – найефективніший шлях розвитку роздрібної торгівлі. Зіставлення основних переваг і недоліків цієї форми організації бізнесу з невеликими автономними торговельними об’єктами наведено у табл. Але слід додати, що торговельні мережі, до складу яких можуть входити об’єкти оптової та роздрібної торгівлі різних форматів і розмірів, дозволяють об’єднувати переваги як великого, так малого бізнесу (рис. 1).
Грущенко М.  , магістр  ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»  ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТОРГОВИХ МЕРЕЖ C:\Users\KARNAU~1\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002
Рис. 1. Порівняння переваг та недоліків торгових мереж та автономних об’єктів
 
Дослідження функціонування системи вітчизняних торгових мереж показало, що їх розвиток в Україні відбувається набагато вищими темпами, ніж у країнах Західної Європи і США. Серед причин цього можна виділити, з одного боку, набагато пізніший перехід на сучасні форми торгівлі і можливість використовувати для побудови й розвитку роздрібних мереж набутий закордонний досвід, а з іншого, – спустошення роздрібного ринку внаслідок не конкурентоспроможності традиційних форм, що на тлі зростаючої купівельної спроможності населення вимагало швидкого заповнення утвореного дефіциту [2].
На сучасному ринку часто зустрічаються мережі, які містять десятки, а інколи і сотні  роздрібних торговельних підприємств, що мають єдиного власника. Така форма власності сприяє централізації бізнесу, що забезпечує високий рівень управління всією діяльністю за рахунок залучення кваліфікованих фахівців; суттєві розміри мереж, які дають змогу закуповувати великі партії товарів, отримуючи при цьому максимальні знижки та економити на транспортних витратах; можливість розміщення товару зі зміною простору та зміною асортименту товарів, формування привабливого асортименту за конкурентоспроможними цінами; здатність об’єднати функції оптової та роздрібної торгівлі. Завдяки збільшенню кількості торгових мереж, загальної стратегії торговельного підприємництва та купівельної поведінки споживачів відбувається переорієнтація останніх на формат невеликих магазинів, які охоплюють різні сегменти ринку.
Вцілому за останні роки у процесі розвитку торгових мереж простежується наступні тенденцій: зменшення кількості нових магазинів; переорієнтація на формати «дискаунтер»; орієнтація споживачів на товари більш низького цінового сегменту; підвищення ефективності за рахунок впровадження логістичних принципів в управлінні, заміна іноземних товарів українськими аналогами; розвиток власних торгових марок мережі.
 
 
Список використаних джерел
1.                       Берман Б. Розничная торговля: стратегический поход : [пер. с англ.] / Барри Берман, Джоэл Р. Аванс. – 8-е изд. – М. : Изд. дом «Вільямс», 2003. – 1184 с.
2.                       Ящук В. І. Аналіз стану та перспективи розвитку ритейлу в Україні / Ящук В. І. // Науковий вісник НЛТУ України: зб. наук.-техн. пр. – 2010. − Вип. 20.5. – С. 276-285.

Admin
Admin

Кількість повідомлень : 58
Дата реєстрації : 20.11.2018

https://economtoday.ukraine7.com

Повернутися до початку Перейти донизу

Грущенко М.  , магістр  ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»  ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТОРГОВИХ МЕРЕЖ Empty Re: Грущенко М. , магістр ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТОРГОВИХ МЕРЕЖ

Повідомлення автор VladKliuch Чт Лист 22, 2018 10:29 am

Який аналіз використовується для тенденції розвитку торгових мереж?

VladKliuch

Кількість повідомлень : 1
Дата реєстрації : 22.11.2018

Повернутися до початку Перейти донизу

Повернутися до початку

- Схожі теми
» Марченко А.A. , магістр ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ
» Костишина Т.А., завідувач кафедри управління персоналом, економіки праці та економічної теорії ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» Абдуллаєв Зухраб іза Огли, аспірант ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі
» Пасічник В.В. , магістр ВНЗ УКООПСПІЛКИ «Полтавський університет економіки і торгівлі» МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЮ КАДРОВОЮ ПОЛІТИКОЮ
» Олексенко Л.В., к.е.н., доцент Войцеховський Д.Ю., студент-магістр ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі ФУНКЦІОНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА
» Михайленко Владислав, магістр, ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» СУТНІСТЬ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ВИТРАТАМИ НА ПІДПРИЄМСТВІ

 
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі