Павлова В.А., д.е.н., професор М.С. Тулупов, магістрант ВНЗ «Університет імені Альфреда Нобеля» ДИВЕРСИФІКАЦІЯ ПІДПРИЄМСТВ НА РИНКУ ПОЛІМЕРНИХ МАТЕРІАЛІВ
Сторінка 1 з 1
Павлова В.А., д.е.н., професор М.С. Тулупов, магістрант ВНЗ «Університет імені Альфреда Нобеля» ДИВЕРСИФІКАЦІЯ ПІДПРИЄМСТВ НА РИНКУ ПОЛІМЕРНИХ МАТЕРІАЛІВ
В.А. Павлова, д.е.н., професор
М.С. Тулупов, магістрант
ВНЗ «Університет імені Альфреда Нобеля»
Ринок полімерних матеріалів в Україні швидко розвивається завдяки популярності такого виду продукції. А, відтак, і бізнес з їх реалізації стає досить актуальним. У цьому сенсі бачиться важливим розглянути подальші можливості такого бізнесу. Доцільно це здійснювати за двома напрямами: існуючі можливості та нові можливості бізнесу.
Наші дослідження показали, що найбільш прийнятним для отримання результатів є застосування матричних методів [1].
Оцінюючи стан, якого досяг бізнес, побудуємо матрицю, в якій по вертикалі нами закладено оцінку діяльності підприємства, що виробляє полімерні матеріали, по горизонталі – оцінку якості діяльності.
Вивчення діяльності підприємства дозволило виділити такі бізнес-процеси: закупівля, транспортування, митні процедури, логістика, маркетингові дослідження, консалтинг, аудит, мерчандайзинг, роздрібні продажі, розробка товарів, просування товарів.
За матрицею визначено чотири напрями диверсифікації: розвивати бізнес-процес як окремий напрям (оцінка більше 5); підвищувати якість бізнес-процесів у разі, якщо оцінка стан діяльності ≥ 5 балів, а її якість – ≤ 5 балів; розвивати аутстафінг, якщо досліджувані показники відповідно ≤ 5 балів та ≥ 5 балів; використовувати аутсорсинг, якщо оцінка обох критеріїв ≤ 5 балів.
Тож, за результатами оцінки стану існуючих видів та окремих бізнес-процесів було визначено напрями їх диверсифікації. Зокрема, виявлено, закупівлю, транспортування, митні процедури й розробку товарів слід розвивати як окремі напрями бізнесу. Щодо логістики, то потрібно підвищувати якість зазначеного бізнес-процесу. В системі мерчандайзингу та роздрібних продажів доцільним є використання аутсорсингу. А маркетингові дослідження, консалтинг та просування товарів як бізнес-процеси на етапі зростання підприємства можливо розвивати за форматом аутстафінгу.
Дослідження нових можливостей бізнесу на ринку полімерних матеріалів було проведено за допомогою використання інструментів вертикальної й горизонтальної інтеграції [2].
В результаті отримано такі висновки: за високого рівня вертикальної й горизонтальної експансії підприємство може сформувати вертикально інтегрований бізнес; у разі поєднання високої горизонтальної та низької вертикальної експансії – слід розвивати відокремлений бізнес орієнтований на розвиток окремої функції; за високої вертикальної й низької горизонтальної експансії – виходом є формування замкнутого технологічного циклу з окремими бізнес-одиницями; за низького рівня вертикальної й горизонтальної експансії підприємство може мати відокремлений бізнес.
Для досліджуваного підприємства нові можливості на ринку полімерних матеріалів пов’язані з розв’язанням стратегічних проблем, досягненням стратегічних та фінансових цілей, а також вірогідністю успіху.
Завоювання інших ніш бізнесу, пов’язаного з основною діяльністю – виробництвом полімерних матеріалів – безумовно підвищить конкурентні переваги підприємства. Зокрема, виробництво упаковки, що відрізняється від пропозицій конкурентів за співвідношенням ціна/якість. Це дозволить закріпити вертикальну інтеграцію і підвищити стійкість на цільовому ринку. Крім того, можуть бути знижені господарські ризики у сфері збуту виробленої продукції.
Але, враховуючи значний рівень конкуренції на вітчизняному ринку серед підприємств-виробників полімерних матеріалів, прогнозувати вірогідність успіху досить важко. Зокрема, це відноситься до таких бізнес-процесів як маркетингові дослідження, консалтинг, просування товарів, мерчандайзинг, роздрібні продажі, що пояснюється достатньо суттєвою конкуренцією з боку малого і середнього бізнесу, що спеціалізуються на цій діяльності. Але, у разі протиставлення конкурентам кваліфікованих працівників, достатніх фінансових ресурсів за високої організації бізнес-процесів успіх може бути забезпечений.
М.С. Тулупов, магістрант
ВНЗ «Університет імені Альфреда Нобеля»
ДИВЕРСИФІКАЦІЯ ПІДПРИЄМСТВ НА РИНКУ ПОЛІМЕРНИХ МАТЕРІАЛІВ
Ринок полімерних матеріалів в Україні швидко розвивається завдяки популярності такого виду продукції. А, відтак, і бізнес з їх реалізації стає досить актуальним. У цьому сенсі бачиться важливим розглянути подальші можливості такого бізнесу. Доцільно це здійснювати за двома напрямами: існуючі можливості та нові можливості бізнесу.
Наші дослідження показали, що найбільш прийнятним для отримання результатів є застосування матричних методів [1].
Оцінюючи стан, якого досяг бізнес, побудуємо матрицю, в якій по вертикалі нами закладено оцінку діяльності підприємства, що виробляє полімерні матеріали, по горизонталі – оцінку якості діяльності.
Вивчення діяльності підприємства дозволило виділити такі бізнес-процеси: закупівля, транспортування, митні процедури, логістика, маркетингові дослідження, консалтинг, аудит, мерчандайзинг, роздрібні продажі, розробка товарів, просування товарів.
За матрицею визначено чотири напрями диверсифікації: розвивати бізнес-процес як окремий напрям (оцінка більше 5); підвищувати якість бізнес-процесів у разі, якщо оцінка стан діяльності ≥ 5 балів, а її якість – ≤ 5 балів; розвивати аутстафінг, якщо досліджувані показники відповідно ≤ 5 балів та ≥ 5 балів; використовувати аутсорсинг, якщо оцінка обох критеріїв ≤ 5 балів.
Тож, за результатами оцінки стану існуючих видів та окремих бізнес-процесів було визначено напрями їх диверсифікації. Зокрема, виявлено, закупівлю, транспортування, митні процедури й розробку товарів слід розвивати як окремі напрями бізнесу. Щодо логістики, то потрібно підвищувати якість зазначеного бізнес-процесу. В системі мерчандайзингу та роздрібних продажів доцільним є використання аутсорсингу. А маркетингові дослідження, консалтинг та просування товарів як бізнес-процеси на етапі зростання підприємства можливо розвивати за форматом аутстафінгу.
Дослідження нових можливостей бізнесу на ринку полімерних матеріалів було проведено за допомогою використання інструментів вертикальної й горизонтальної інтеграції [2].
В результаті отримано такі висновки: за високого рівня вертикальної й горизонтальної експансії підприємство може сформувати вертикально інтегрований бізнес; у разі поєднання високої горизонтальної та низької вертикальної експансії – слід розвивати відокремлений бізнес орієнтований на розвиток окремої функції; за високої вертикальної й низької горизонтальної експансії – виходом є формування замкнутого технологічного циклу з окремими бізнес-одиницями; за низького рівня вертикальної й горизонтальної експансії підприємство може мати відокремлений бізнес.
Для досліджуваного підприємства нові можливості на ринку полімерних матеріалів пов’язані з розв’язанням стратегічних проблем, досягненням стратегічних та фінансових цілей, а також вірогідністю успіху.
Завоювання інших ніш бізнесу, пов’язаного з основною діяльністю – виробництвом полімерних матеріалів – безумовно підвищить конкурентні переваги підприємства. Зокрема, виробництво упаковки, що відрізняється від пропозицій конкурентів за співвідношенням ціна/якість. Це дозволить закріпити вертикальну інтеграцію і підвищити стійкість на цільовому ринку. Крім того, можуть бути знижені господарські ризики у сфері збуту виробленої продукції.
Але, враховуючи значний рівень конкуренції на вітчизняному ринку серед підприємств-виробників полімерних матеріалів, прогнозувати вірогідність успіху досить важко. Зокрема, це відноситься до таких бізнес-процесів як маркетингові дослідження, консалтинг, просування товарів, мерчандайзинг, роздрібні продажі, що пояснюється достатньо суттєвою конкуренцією з боку малого і середнього бізнесу, що спеціалізуються на цій діяльності. Але, у разі протиставлення конкурентам кваліфікованих працівників, достатніх фінансових ресурсів за високої організації бізнес-процесів успіх може бути забезпечений.
Список використаних джерел
1. Экономическая матрица [Электронный ресурс]. – режим доступа: http://economy-ru.info/info/22145/
2. Вертикальная и горизонтальная интеграция [Электронный ресурс]. – режим доступа: http://seinst.ru/page439/
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі