Олексенко Л.В., к.е.н., доцент Войцеховський Д.Ю., студент-магістр ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі ФУНКЦІОНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА
Сторінка 1 з 1
Олексенко Л.В., к.е.н., доцент Войцеховський Д.Ю., студент-магістр ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі ФУНКЦІОНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА
Олексенко Л.В., к.е.н., доцент
Войцеховський Д.Ю., студент-магістр
ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі
ФУНКЦІОНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА
У сучасних умовах підвищення конкуренції формує нові вимоги до всіх суб'єктів господарювання, які бажають досягти економічного зростання. Наявність певного запасу конкурентних переваг забезпечує високі економічні результати господарської діяльності підприємства, сприяє подоланню тиску з боку конкурентів [3].
З метою здійснення ефективної діяльності, керівництво знаходиться у постійному пошуку нового інструментарію керування та важелів підвищення конкурентоспроможності підприємства на споживчому ринку. Створення і розвиток конкурентного середовища це сукупність зовнішніх чинників відносно конкретного підприємства, які впливають на можливості його подальшого існування на ринку[1].
Конкурентне середовище – це результат і умови взаємодії значної кількості суб'єктів ринку, який визначає відповідний рівень економічного суперництва і можливість впливу окремих економічних агентів на ринкову ситуацію.
У формуванні конкурентного середовища важливим аспектом є зіткнення економічних інтересів, загострення яких зумовлює виникнення конкуренції між економічними суб'єктами [5]. Конкурентне середовище є динамічним за темпами, глибиною, масштабністю змін на ринку, наслідками для господарської діяльності підприємства.
Перемога у конкурентній боротьбі є результатом реалізації власних сильних сторін кожного підприємства. Для забезпечення ефективної діяльності та конкурентоспроможності підприємства важливим є формування його стратегії розвитку. Рівень конкурентоспроможності підприємства визначається станом його господарювання.
Для виживання та розвитку підприємства важливим є формування ефективних механізмів управління їх конкурентоспроможністю.
Підприємства мають постійно створювати конкурентні переваги, що забезпечують перемогу на ринку. Керівництво має знати про усі переваги свого підприємства та ефективно їх використовувати для підвищення його діяльності та конкурентоспроможності. Чинники, що впливають на формування конкурентних переваг підприємства, поділяються на зовнішні, прояв яких частково залежить від самого підприємства, та внутрішні, які повністю залежать від керівництва.
Значення кожної переваги можливо розрахувати кількісно і проаналізувати у динаміці. Чим більше підприємство має конкурентних переваг перед конкурентами, тим вище його конкурентоспроможність, ефективність та перспективи розвитку. Саме тут проявляється дія механізмів управління, що створені на підприємстві.
Керівництво підприємства має своєчасно реагувати на будь-які зміни на ринку. Ключовими моментами у цій роботі є системний аналіз шляхів досягнення конкурентних переваг та розробка на цій основі конструктивних заходів для посилення конкурентної позиції підприємства.
Метою будь-якого підприємства є задоволення потреб споживачів, що відбувається переважно в умовах конкурентної боротьби. Перемога у конкурентній боротьбі залежить від рівня конкурентоспроможності товарів та послуг, у порівнянні з іншими підприємствами – конкурентами.
Під конкурентоспроможністю товару розуміють таку характеристику, яка відображає його відмінності від товару конкурента, визначає основні його параметри привабливості для споживача.
Покупець – головний оцінювач товару [2]. Неодмінною складовою конкурентоспроможності товару є його якість. Оцінка конкурентоспроможності підприємства потребує комплексного аналізу усієї сукупності комерційних, організаційних та економічних показників власної діяльності, поведінки і можливостей конкурентів, стану і тенденцій розвитку довкілля тощо.
В умовах конкурентного середовища підвищення конкурентних переваг підприємство потребує постійного розширення та оновлення асортименту товарів. Кількість підприємств – конкурентів визначають не лише ступінь демонополізації підприємства та насиченості ринку товарами, але й виступають як самостійні показники конкурентного середовища.
Оцінка сучасного стану і визначення основних тенденцій розвитку споживчого ринку (рівень конкуренції, цінова політика, асортимент, платоспроможний попит) є одним з найбільш важливих етапів формування конкурентного середовища підприємства.
Підприємство має здійснювати постійний моніторинг конкурентного середовища, досліджувати чинники внутрішнього і зовнішнього впливу на діяльність, прогнозувати зміни економічної і соціальної кон'юнктури споживчого ринку.
Забезпечення стійкого розвитку підприємства реалізується через відповідні механізми і концептуальні підходи до системи управління і регулювання торгової сфери. Їх впровадження дозволяє здійснити економічну діагностику результатів господарської діяльності підприємства, виявляти недоліки і визначати резерви підвищення ефективності його діяльності, а також опрацювати стратегію розвитку на перспективу.
Застосування сучасних підходів до регулювання розвитку підприємства і його управління забезпечує суб'єктам ринку підвищення ділової активності, збільшення об'ємів діяльності і досягнення конкурентних переваг [4].
Література
1. Гудзинський О.Д. Управління формуванням конкурентоспроможного потенціалу підприємств (теоретико-методологічний аспект): монографія / О.Д. Гудзинський, С.М. Судомир, Т.О. Гуренко. – К.: ІПК ДСЗУ, 2014. – 212 с.
2. Дяченко Т.А. Теоретико-методичні засади оцінки конкурентного середовища та конкурентної позиції підприємства на ринку / Т.А. Дяченко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2014. - № 4. – С. 203-208.
3. Кавун О.О. Організаційні засади формування підприємницьких об'єднань у конкурентному середовищі роздрібної торгівлі / О.О. Кавун // Актуальні Проблеми Економіки. – 2011. – № 6. – С. 101-106.
4. Колотій В.О. Чинники конкурентоспроможності і сталість роздрібних підприємств торгівлі будматеріалами / В.О. Колотій // Актуальні проблеми економіки. – 2016. – № 10. – С. 131-135.
5. Міценко Н.Г. Конкурентоспроможність і конкуренті переваги підприємства в сучасних ринкових умовах / Н.Г. Міценко, О.С. Смик // Науковий вісник НЛТУ України. – 2015. – Вип. 19.3. – С. 243 – 247.
Схожі теми
» Кваша Андрій, магістр, ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» ОЦІНКА МОТИВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА В КОНКУРЕНТНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
» Рогоза М.Є. , д.е.н., професор ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» МОДЕРНІЗАЦІЇ УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНИМИ СИСТЕМАМИ ЯК ФАКТОР ЇХ РОЗВИТКУВ УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ
» Костишина Т.А., завідувач кафедри управління персоналом, економіки праці та економічної теорії ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» Абдуллаєв Зухраб іза Огли, аспірант ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі
» Грущенко М. , магістр ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТОРГОВИХ МЕРЕЖ
» Пасічник В.В. , магістр ВНЗ УКООПСПІЛКИ «Полтавський університет економіки і торгівлі» МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЮ КАДРОВОЮ ПОЛІТИКОЮ
» Рогоза М.Є. , д.е.н., професор ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» МОДЕРНІЗАЦІЇ УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНИМИ СИСТЕМАМИ ЯК ФАКТОР ЇХ РОЗВИТКУВ УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ
» Костишина Т.А., завідувач кафедри управління персоналом, економіки праці та економічної теорії ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» Абдуллаєв Зухраб іза Огли, аспірант ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі
» Грущенко М. , магістр ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТОРГОВИХ МЕРЕЖ
» Пасічник В.В. , магістр ВНЗ УКООПСПІЛКИ «Полтавський університет економіки і торгівлі» МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЮ КАДРОВОЮ ПОЛІТИКОЮ
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі