Кваша Андрій, магістр, ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» ОЦІНКА МОТИВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА В КОНКУРЕНТНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
Сторінка 1 з 1
Кваша Андрій, магістр, ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» ОЦІНКА МОТИВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА В КОНКУРЕНТНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
Кваша Андрій, магістр, ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»
Оцінка мотиваційного потенціалу підприємства в конкурентному середовищі
«У нинішніх умовах динамічного розвитку зовнішнього середовища саме від людського чинника та ефективності праці залежить конкурентоспроможність підприємств. Конкурентоспроможні підприємства для того, щоб виходити на світові ринки та вести там успішну діяльність, змушені запроваджувати систему якості, відповідну світовим стандартам, та проходити міжнародну сертифікацію згідно з міжнародними принципами та стандартами корпоративного управління» [1,с.277].
Комплексний аналіз системи мотивації праці ПАТ «Полтавакондитер» свідчить, що протягом 2014-2016 рр. у діяльності підприємства застосовувалася не достатньо ефективна мотиваційна політика. Оскільки добре відпрацьований мотиваційний механізм сприяє досягненню мети підприємства, задоволенню потреб людей, обумовлює людські взаємовідносини у колективі, формує моральний дух підприємства, його культурні цінності або, інакше кажучи, організаційну культуру. Мотиваційні засоби, які активізують, спрямовують і підтримують самостійну поведінку працівника, дозволяють підняти його віддачу значно вище того рівня, який може бути досягнутий за допомогою вимог і тиску.
На основі даних проведеного анкетування здійснено аналіз конкурентів
за допомогою методу набору конкурентоспроможних елементів. Для цього сформуємо перелік індикаторів (INDj, де j = 1, ... m), які служать базою оцінки конкурентоспроможності продукції. Так, з використанням експертного методу (анкетування) виявлено, що основними критеріями при виборі кондитерських виробів є: рівень цін, якість, виробник, реклама, склад та упакування.
за допомогою методу набору конкурентоспроможних елементів. Для цього сформуємо перелік індикаторів (INDj, де j = 1, ... m), які служать базою оцінки конкурентоспроможності продукції. Так, з використанням експертного методу (анкетування) виявлено, що основними критеріями при виборі кондитерських виробів є: рівень цін, якість, виробник, реклама, склад та упакування.
На підставі даних анкетування, враховуючи переваги при виборі кондитерських виробів, встановимо для кожного індикатора його вагу (Vagaj, де j = 1, ... m) в загальній оцінці за умови, що ΣVagaj = 1. Так, найвагомішими факторами є рівень цін, якість куповоної продукції та її склад. На основі отриманої інформації побудована матриця визначення конкурентоспроможності підприємства ПАТ «Полтавакондитер».
За допомогою абсолютних значень індикаторів визначено ранги одиниці продукції (Rij) шляхом ранжирування абсолютних значень ідентичних індикаторів для різних підприємств (Rij = 1,2,3,4). При цьому ранг 1 присвоюється найкращому значенню показника.
Таким чином, встановлено, що лідером серед аналізованих підприємств є ПАТ «Кондитерська фабрика «А.В.К.», м. Дніпропетровськ», тому що має найнижче значення загального рангу Rang1 = min = 1,97. Аутсайдером в галузі є ПАТ «Виробниче об'єднання «КОНТІ», тому що має максимальне значення загального рангу Rang5 = max = 3,24.
Діапазон відстані аутсайдера від лідера склав 1,27.
Отже, в колі лідерів знаходяться ПАТ «Коївська кондитерська фабрика «РОШЕН», ПАТ «Кондитерська фабрика «А.В.К.», м. Дніпропетровськ»; в зоні невикористаних можливостей знаходиться ПАТ «Полтавакондитер»; в колі аутсайдерів - ПАТ «Виробниче об'єднання «КОНТІ».
Таким чином, ПАТ «Полтавакондитре» займає третю позицію серед підприємств-конкурентів. Враховуючи слабкі сторони підприємства, стратегія управління його конкурентоспроможністю має бути направлена на розширення асортименту продукції, на покращення зовнішнього вигляду продукції (упаковки) та покращення співвідношення «ціна-якість».
Список використаних джерел
1. Стефанюк О.Д. Система нематеріальної мотивації персоналу на підприємстві / О. Д. Стефанюк // Бізнес Інформ. - 2016. - № 4. - С. 277-283.
Схожі теми
» Олексенко Л.В., к.е.н., доцент Войцеховський Д.Ю., студент-магістр ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі ФУНКЦІОНУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ КОНКУРЕНТНОГО СЕРЕДОВИЩА
» Костишина Т.А., завідувач кафедри управління персоналом, економіки праці та економічної теорії ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» Абдуллаєв Зухраб іза Огли, аспірант ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі
» Грущенко М. , магістр ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТОРГОВИХ МЕРЕЖ
» Пасічник В.В. , магістр ВНЗ УКООПСПІЛКИ «Полтавський університет економіки і торгівлі» МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЮ КАДРОВОЮ ПОЛІТИКОЮ
» Михайленко Владислав, магістр, ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» СУТНІСТЬ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ВИТРАТАМИ НА ПІДПРИЄМСТВІ
» Костишина Т.А., завідувач кафедри управління персоналом, економіки праці та економічної теорії ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» Абдуллаєв Зухраб іза Огли, аспірант ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі
» Грущенко М. , магістр ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТОРГОВИХ МЕРЕЖ
» Пасічник В.В. , магістр ВНЗ УКООПСПІЛКИ «Полтавський університет економіки і торгівлі» МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЮ КАДРОВОЮ ПОЛІТИКОЮ
» Михайленко Владислав, магістр, ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі» СУТНІСТЬ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ВИТРАТАМИ НА ПІДПРИЄМСТВІ
Сторінка 1 з 1
Права доступу до цього форуму
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі